Odisha tren kazası: Bengal’deki Howrah tren istasyonunda kaos; Hayatta kalanlar korku bildirdi | Dünya

rotimi

Member
Yetkililer, Batı Bengal’deki Howrah tren istasyonundaki yardım hattı numarasının, Odisha’da yaklaşık 300 kişinin hayatını kaybettiği Balasore tren kazasından sonra kurulduğundan beri aralıksız çaldığını söyledi.


Talihsiz tren Howrah istasyonunda durur durmaz, yüzlerce yolcunun gece boyunca kaza mahallinde mahsur kalması ve karaya çıkmasıyla şiddetli bir telaş başladı. (Fotoğraf: Samir Jana/Hindustan Times)

“Neredeyse her saniye aramalar geliyordu ve bu Cuma gecesinden beri devam ediyor. Howrah istasyonundaki bir demiryolu yetkilisi, adının gizli kalması şartıyla, aramalara katılanların içkilerini içmek veya tuvalete gitmek için bile zamanları yok” dedi. “Sadece kazayla ilgili aramalar değil, aynı zamanda yolculardan da iptal edilen trenlerle ilgili sorular alıyoruz.”

Güney 24 Parganas’taki Basanti’den Purnima Gayen’in akrabaları Cuma gecesi birkaç kez Howrah ve Kharagpur’daki yardım hattını aramaya çalıştı ama boşuna. Üç oğulları – Haran Gayen, Nishikanta Gayen ve Dibakar Gayen – Coromandel Ekspresindeydiler.

“Perşembe günü erken saatlerde hepsinin öldüğünü öğrendik. Andhra Pradesh’te çalışmaya gitmişlerdi ve trenle seyahat ediyorlardı. Kazayı televizyondan duyunca bütün acil durum numaralarını aramaya çalıştık. İsimsiz bir akraba, medya yetkililerine “Hepsi meşguldü” dedi. “Üç kardeşle bile iletişim kuramadık. Daha sonra komşu bir köyden hayatta kalan biri bize onların öldüğünü söyledi.”

Talihsiz 12864 Sir M Visvesvaraya Howrah Süper Hızlı Ekspresi de dahil olmak üzere iki tren, bazıları yaralanan yaklaşık 1.200 yolcuyla Cumartesi günü Howrah istasyonuna ulaştı.

Bengaluru’daki bir deri fabrikasında çalışan bir Nadia sakini olan Uttam Das, 24 saatten kısa bir süre önce yaşadığı korkunç deneyimi henüz üzerinden atamadı.

“Saat 7 civarıydı ve genel kompartımanda oturuyorduk. Sağır edici bir gürültü oldu ve tren şiddetli bir şekilde durdu. İlk başta hiçbir şey anlayamadım. Ama dışarı çıktığımda ezilmiş fanlar ve toz gördüm” dedi.

12841 Coromandel Express’in 21 kompartımanı raydan çıkarken, 12864 SMVB Express’in en arkadaki iki bojisi raydan çıktı. Kalan bölmelerin bulunduğu tren Cumartesi günü Howrah’a ulaştı.

Demiryolu yetkilileri revirler kurmuş ve ambulansları hazır bekletmişti. Kamplarda gıda kolileri ve su şişeleri hazırdı ve Demiryolu Koruma Gücü personeli, tıbbi müdahaleye veya tekerlekli sandalyeye ihtiyacı olan yolcuları yönlendirmek için anonslar yaptı.

Tren durur durmaz, şiddetli bir izdiham oldu, yüzlerce yolcu gece boyunca kaza mahallinde mahsur kaldı ve gemiden indirildi.

Bengaluru’dan eve dönen bir mühendislik öğrencisi olan Moumita Banerjee gazetecilere verdiği demeçte, “Lütfen gidin. Yeterince içtim. Eve gitmek istiyorum. Cep telefonum kapalı ve ailemle bile konuşamıyorum.”

Sabah Howrah’a özel bir tren gelmişti. Çoğu Coromandel Express’te olmak üzere yaklaşık 200 yolcuyu mahsur bıraktı.

“Babam (Muhammad Sayeed) ve kayınbiraderim (Şeyh Azad) ile Chennai’de bir deri fabrikasında çalışmak istiyordum. Coromandel Ekspresinde S-5 vagonundaydık. Aynı trende bu kadar insan ölürken hepimizin hayatta olduğuna hala inanamıyorum. Dünya’daki Park Circus’tan 19 yaşındaki Muhammed Roshan Ali, “Bu bizim için ikinci bir hayat gibi” dedi.

Günde bir milyondan fazla yaya ile ülkenin en eski ve en işlek tren istasyonu, birçok trenin iptal edilmesi ve yolcuların mahsur kalması nedeniyle Cumartesi günü kaos içindeydi. Cuma günü yaklaşık 48 Güneydoğu Demiryolu treni iptal edilirken, Cumartesi günü yaklaşık bir düzine tren iptal edildi.

Öğleden sonra, operatör Howrah’tan Balasore’ye giden özel bir tren organize etti, ölen veya yaralananların aile üyelerini alarak çeşitli hastanelere götürüldü.